لینک جدید اشتراک

www.eshterak.info

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

نسان نودينيان / بياد يدالله خسرو شاهي!

پنچشنبه ٤فوريه ٢٠١٠ يدالله خسرو شاهي يكي از رهبران سرشناس جنبش كارگري ايران در اثر يك عارضه مغزي در يكي از بيمارستانهاي لندن جان خود را از دست داد. من يدالله خسرو شاهي را اواخر دهه ٩٠ در يك اجلاس كه بمناسبت مسائل كارگري در شهر آخن آلمان برگزار شده بود، ملاقات كردم. در اين جلسه كه جمعي از فعالين كارگري بويژه از صنايع چاپ و نفت در آن شركت داشتند در مورد مسائل كارگري در ايران و بين المللي سخنراني و گتفارهاي با ارزشي مطرح شد. يدالله يكي از سخنرانان در اين جلسه بود. همچنين در سال ١٣٨٧روزشمار مسائل كارگري در ايران را بطور روتين منتشر ميكردم، در تهيه اين روزشمار بارها به مطالب و سخنرانيهاي يدالله خسرو شاهي مراجعه و يكي از منابع من در اين عرصه بود. در آن سالها كميته هاي همبستگي كارگري در اروپا، كانادا و امريكا نقش و دور بسيار مهمي در انعكاس رويدادهاي كارگري، و جلب حمايت بين المللي از جنبش كارگري در ايران داشت. يدالله خسرو شاهي يكي از مشوقين و فعال جدي سياسي در عرصه مسائل كارگري و سياسي در خارج از كشور بود. او از هر فرصتي براي بيان نظراتش استفاده ميكرد. بارها در ميتينگ و تظاهراتهاي مختلف در انگلستان شركت ميكرد. و حامي مهمي براي جلب حمايت از جنبش كارگري در ايران، بود. در گذشت يدالله خسرو شاهي را به خانواده و وابسگانش تسليت ميگويم. يادش گرامي باد.
نسان نودينيان
فوريه ٢٠١٠(بهمن ١٣٨٨)

Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

برای ارسال نظر : بعد از نوشتن نظرتان در انتخاب نمایه یک گزینه را انتخاب کنید در صورتی که نمیخواهید مشخصات تان درج شود " ناشناس" را انتخاب نموده و نظر را ارسال کنید در صورت مواجه شدن با پیغام خطا دوباره بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
مطالبی که حاوی کلمات رکيک و توهين آمیز باشد درج نميشوند.

 
Clicky Web Analytics

Copyright © 2009 www.eshterak.net